Østerrike, Turgåing, Through The, Vineyards, Of, Southwestern, Steiermark Hello fra Østerrike Vandring Through The Vineyards of Southwestern Steiermark

Av Susanne PacherOn en nydelig varm sommerdag, og etter en god frokost fyller vi fikk gå tidlig i går å ta fatt på vår Sunday utflukt til den sør-vestlige delen av Steiermark. Jeg wasnt spesielt uthvilt etter en hel dag i går som inkluderte en tur, en lokal kjøring tur og en bursdagsfest, men jeg var ivrig etter å utforske området vest for Leibnitz, Styria fremste vindyrking regionen sammen med min Ewald bror, hans kone Anneliese og våre venner Luis og Isabella.

Avstander i Europa er alltid på en annen skala enn i Nord-Amerika. Southwestern Styria er bare om lag en time fra min hjemby Weiz og likevel regnes det som et annet geografisk område fra hjemmet mitt område i Øst Styria. Southwestern Styria har et gunstig klima med Middelhavet påvirkninger og temperaturene i gjennomsnitt høyere enn i omkringliggende regioner. Området er særlig kjent for sine bølgende åser, mange av dem brukes som vingårder for dyrking hovedsakelig hvit, men også noen røde viner av Zweigelt eller Blauburgunder variasjon. Den mest kjente vinen fra dette området kalles “Schilcher”, en rose-farget vin, hvis spesielle betegnelsen bare kan brukes på viner som ble dyrket i dette området, og laget av en type drue kalt “Blaue Wildbacher” .

Vi stoppet vi bilen på en parkeringsplass, bare få skritt unna “Weinbauschule Silberberg” (den Silberberg School of Viticulture). Dette bestemte skoler har en 1,5 km lang vin pedagogiske løype som gir informasjon bakgrunnsinformasjon om historien til vinen, om detaljer knyttet til vin voksende samt en samling av gamle vin landbruk redskaper og verktøy. En 5 meter høy statue av St. Urban, skytshelgen for Vintners, står ved begynnelsen av vin pedagogiske løype, og videre opp bakken det er en overdimensjonert metall skulptur av et insekt som kalles vinen pest som ble brakt inn fra Frankrike i 1800 og nesten helt deciminated Styrian vin dyrking.

Vi langsomt hiked opp på stier langs vinmarker og hadde en nydelig utsikt sør og vestover mot fjellkjeden som skiller den østerrikske provinsene Steiermark og Kärnten. Schloss Seggau (Seggau Castle), som går tilbake til det 12. århundre, var godt synlig i nærheten, en struktur som en gang var brukt til å forsvare Austria grense mot invaderende tyrkerne og ungarerne, men i dag har funnet ny bruk som hotell og konferansesenter .

Når vi nådde toppen av åsen vi klatret opp “Kreuzkogelwarte”, et utkikkstårn i ei høgd på 496 m som ga en sammenhengende 360 graders utsikt over den omkringliggende landsbygda. Nord for oss var provinshovedstaden Graz med et bakteppe av fjellene i Nord Styria, sør for oss Slovenia, og vest for oss den østerrikske provinsen Kärnten.

Min bror påpekte en bestemt høyde som også inneholdt en vingård og var tilsynelatende tilhører berømte østerrikske tennisspiller Thomas Muster, som kommer fra de nærliggende distrikt hovedstad Leibnitz. Thomas Muster, tidligere nummer 1 spiller, var en av de mest begavede leire retten spillerne i historien om tennis og oppnådde 44 ATP tour titler gjennom hele sin karriere på 1990-tallet. Dagens Thomas Muster hodene opp sitt eget motemerke heter TOMS, driver en vingård, har blitt involvert i produksjon av høy kvalitet Alpint kildevann heter TOMS vann, og ikke overraskende, utviklet en tennis racquet heter TOMS Machine i samarbeid med Kneissl selskapet , utgitt i 2005. En flott tennis karriere kan åpne mange dører

Vi fortsatte vår tur i heiene rundt og gikk av et såkalt “Buschenschank”, en rustikk lokal restaurant eid av en vintner som er i stand til å selge sin egen vin, samt en rekke egenproduserte kulinariske produkter. Dette er et typisk østerriksk gastronomisk etablering som opprinnelig ble begrenset til å selge bare denne-year vin og hadde strenge begrensninger på hva slags mat de kunne tjene. I dag er mange vintners få en full restaurant lisens for å selge vanlige varm mat i tillegg.

Etter en hyggelig tur langs ryggen av en vingårder vi startet nedstigningen til dalen og brukte ca 45 minutter å gå ned en skogsbilveg og deretter ledet inn i en kald skog som tok oss tilbake til bilen vår. Et kvarters kjøretur senere ankom vi vår lunsj destinasjon: “Buschenschank Koschak” er et populært reisemål for lokal gode viner og god lokal Styrian mat. Vi hadde reservert et bord og satt ute under trellises dekket med druer og vine tentakler.

Det var alvorlig tid for en tradisjonell Styrian måltid: Jeg startet med en “Fritattensuppe” (en klar biff kjøttkraft at funksjoner tynt skåret pannekake strimler), min favoritt østerrikske suppe. Da alle fem av oss delte en stor tallerken med østerrikske Fried Chicken samt Rosemary Kylling med ris. Østerriksk stekt kylling er svært sprø og mindre fett enn nordamerikanske varianter og er et fast innslag i tradisjonell østerriksk søndag lunsj. Tradisjonelt er det største måltid spises ved lunsjtid i Østerrike, men moderne arbeidsrutiner har endrer tradisjonelle rytmer matlaging og konsum i tillegg.

Den obligatoriske siderett er en blandet salat med salat, tomater, bønner og andre varianter av grønnsaker, marinert med eddik og gresskar frø olje. Gresskar frø olje er et populært Styrian spesialitet, en spesialitet olje laget av ristede frø av gresskar. Styrian gresskar er unike: frøene har mistet sine tre skall skyldes en mutasjon ca 100 år siden og bare en liten sølvfarget hinnen beskytter frøet. Denne myke konsistens av frø muliggjør effektiv pressing av oljen. Sluttproduktet er en tykk, mørk grønn olje som har en nutty aroma og brukes hovedsakelig som en salat olje, men også for å avgrense supper og andre retter. Du kan også få en “gresskar frø parfait” som en dessert, som er nøyaktig hva min bror sortert etter vi var ferdige.

Forresten, gresskar frø olje den eneste Styrian delikatesse som jeg kjøper i Østerrike for å bringe tilbake til Toronto, eller jeg kan be noen reiser fra Østerrike for å hente meg en flaske. Som lidenskapelig salat eater, er østerrikske gresskar frø olje favoritten salatdressing, bar none. Og nylig fant jeg en tysk delikatessebutikk butikk som tilsynelatende bærer Styrian pumpkin seed oil her i Toronto. Så takk til Torontos flerkulturelle kulinariske landskapet jeg kan faktisk være i stand til å få min favoritt østerrikske delikatesse her uten å måtte tigge en østerriksk besøkende å ta med meg en flaske.

Etter et godt måltid fikk jeg veldig trøtt, særlig med tanke på at jeg bare hadde et par timers søvn i natt. Jeg sov hele veien hjem i bilen og når vi kom tilbake til min brother hus, styrtet jeg for et par timer. Jeg våknet på ca 7 pm, og like før hadde en lett middag, hoppet jeg på Annelieses sykkelen og gikk sykling i en time i hele min hjemby.

Søndag kveld østerrikske byene er tradisjonelt veldig stille siden alle er klar til å gå på jobb neste dag, så veiene var fin og fredelig. Da jeg kom tilbake min bror og søster svigerbror var klare for å gå til sengs, så jeg snudde tidlig å hvile seg for i dag. Vel, det gjorde dessverre været i dag ikke samarbeider som planlagt, og hele morgenen var grå og drizzly. Ved middagstid gang besøkte jeg mine venner Andrea og Herbert, hvis datter Nina hadde bodd sammen med mannen min og meg i fjor som en del av hennes kanadiske Stillingen å jobbe som dagmamma.

Andrea er eldre søster av en av mine beste venner fra skolen, og jeg hadde ikke sett henne på minst 23 år. Det var flott å se henne igjen, hadde vi allerede snakket flere ganger gratis hjelp www.skype.com, og jeg visste hun hadde den samme kjærlighet for språk, reiseliv og kosmopolitisk tenker som meg. Hun allernådigst inviterte meg til å bli hennes familie til lunsj og jeg lytter intenst til Andrea og Herbert reise historier fra Romania. Bare i de siste ukene de hadde tilbrakt litt tid i Bucuresti og i Transsylvania og lærte mye om Rumania interessante historie, samt om den tyranniske Ceauscescu regimet. Vi var alle enige om at vi vil vise reiser mye forskjellig som vi blir eldre, at vi i dag virkelig se reise som en mulighet til å lære og å forstå verden og dens historiske og miljømessige sammenhenger.

Vi bestemte at vi ville fellesskap besøke en annen lokal turisme attraksjon i morgen: den “Katerloch”, en kjent lokal kalksteinsgrotte som er en populær regional turistmål.

Etter en liten spasertur i byen jeg møtte vennene mine Luis og Isabella og vennen Wolfgang å spille et par timer med tennis i et innendørs tennis facility. Tennisklubben har også en bistro der vi nøt et par pizzaer etterpå og en øl. Jeg tenkte “disse østerrikerne vet hvordan de skal leve”. Ingen av de kanadiske tennisklubber at jeg har vært i funksjon en bistro eller noen form for gastronomiske etablering. Så jeg skjønte disse østerrikerne har sine prioriteringer rett: du kan trene og forbrenne kalorier, men du må cap det av med en fin velsmakende måltid og et lokalt øl fordi “Gemtlichkeit” (løst oversatt som vennlighet i et koselig miljø) er en viktig faktor her.

Etter ca en time Jeg takket mine venner for en flott tennis match og en koselig kveld og dro tilbake til mitt brother hus for å få kontakt med ham og resten opp for en ny begivenhetsrik dag tomorrow.Susanne Pacher er utgiver av http:/ / www.travelandtransitions.com, en web-portal for ukonvensjonell reise på tvers av kulturelle forbindelser. Sjekk ut våre GRATIS ebøker om reiser .

This entry was posted in reise and tagged , . Bookmark the permalink.